Teveel Asprines ingenomen

Wat als je 8 asprines tegelijk hebt ingeslikt ? Word je dan een beetje high? Moet ik eigenlijk een dokter bellen ivm leverbeschadiging? Ik ben 23.

Bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is pas écht de Goeie Vraag hier SanneR.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie de overige vragen van deze persoon...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ik zwaar verslaafd ben momenteel alcohol en onder controle sta en niet aan m'n middelen kom (en dat ook niet wil) maar ik ben toch aan een strip asprines gekomen en de verslaving won dus HuP! Ik slik het maar. Puur vanuit ellende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SanneR: nee, de vragen van de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties, hulp heb ik... Al 5 jaar en nogsteeds, ik heb nu de grens bereikt... Veel Vrienden kwijt, vriendin sinds een week kwijt. Ik ben veel te ver gegaan, zo'n actie met asprines is gewoon dom i know.
Ben nu wel ruim 2 weken "clean"
Verslaving is vreselijk, ik heb er nooit om gevraagd het overkomt me maar ben geen slachtoffer, als verslaafde moet je zelf de knop omdraaien en ben daar nu een dikke 3 jaar mee bezig.
Verslaving is een duivel in jezelf, ik wens het niemand toe en wanneer ik mijn verslaving heb overwonnen wil ik dolgraag andere mensen helpen met deze "kwaal"

Antwoorden (10)

ik zou wel even de doktersdienst bellen, in het weekend zit er meestal een assistente aan de telefoon die je verder kan helpen, ik denk niet dat het voor 1 keer kwaad kan, maar toch maar bellen en heel veel melk of water drinken.

Toegevoegd na 3 uur:
wat ik vergeet te vragen is eigenlijk: Waarom neem je dat eigenlijk in? wel een beetje vreemd.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zeker niet goed voor je maar volgens mij kan de dokter je alleen aanraden inderdaad veel water te drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou maar de dokter bellen. Als je het net hebt gedaan, proberen te braken. Je kunt hyperventilatie krijgen, hallucinaties krijgen en zweten en duizelig worden.

Toegevoegd na 1 uur:
Let ook op, als je, je verwond. Aspirine is een antistollingsmiddel. Je bloed heviger. Zeker in combi. met alcohol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
walter
12 jaar geleden
Beetje late reactie, maar toch nooit zomaar gaan braken, eerst even bellen naar de dokter. Braken is soms schadelijk. Bij een zuur bijvoorbeeld, maar misschien ook met aspirine in je maagzuur, dat weet ik niet, zou je slokdarm bijvoorbeeld kunnen beschadigen.
Natuurlijk word je niet high. Bel de dokterspost om te overleggen wat je het beste kunt doen, want je zegt ook niets over de dosis (niet elke aspirine is even sterk).
Ja, je lever kan een klap krijgen, wat je niet direct hoeft te merken maar wel blijvende schade kan veroorzaken, en je bloed kan langzamer stollen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8 aspirines tegelijk innemen is niet goed voor je, houd rekening met bijwerkingen de belangrijkste zijn : maagklachten, darmklachten, langere bloedingstijd, hoofdpijn, draaierigheid en huiduitslag.

Het is hierbij altijd slim om een huisartsenpost te bellen en te vertellen hoeveel je van welk medicijn in hebt genomen met hoeveelheid in mg per tablet. Ook de reden waarom je dit hebt gedaan kan van belang zijn.
Zij zullen je verder instructies kunnen geven. Wanneer je langs moet komen is het wijs om de verpakking en bijsluiter van het medicijn mee te nemen.

In de bron zie een bijsluiten van de normale aspirine.
Er zijn verschillen in aspirines. Met of zonder codeine bijvoorbeeld. Kijk dit ook even goed na op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij vermoeden van overdosering, onmiddellijk een arts raadplegen.
Tekens: misselijkheid, braken, maagpijn, duizeligheid, oorsuizen, gezichtsstoornissen,
huiduitslag, laag bloedsuikergehalte, slaperigheid, verwardheid,
ademhalingsmoeilijkheden, overvloedig zweten.
Bronnen:
fremar
12 jaar geleden
Zoveel salicylzuur is niet goed voor je maag en ook niet voor je lever. Nadat je de huisartsenpost hebt gebeld voor een acuut advies kun je misschien beter volgende week even bij je huisarts een verwijzing voor een psycholoog vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een jaar of vijftien geleden moest ik al flink zoeken naar een doosje aspirine. Bedoel je dat je 8 stuks paracetamol hebt opgegeten? Als je dat eenmalig gedaan hebt zal de schade wel meevallen, hoewel je de schadelijkheid van paracetamol niet moet onderschatten. Heb je leverfunctiestoornissen en dat zit er dik in bij jou, dunkt me, dan worden die versterkt door zo'n dosis. Laat het van je klachten afhangen of je acuut een dokter moet inschakelen maar erg gezond bezig ben je natuurlijk niet bezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In België wordt Aspirine nog gewoon verkocht in de apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland ook, hoewel voor 99% in lage dosering (80 à 100 mg) als salicylzuur cardio of iets dergelijks.
Hoewel Aspirine een veelgebruikt geneesmiddel is, zijn er een aantal risico’s aan verbonden vooral bij het nemen van hoge doses. Zo kan deze pijnstiller het maagslijmvlies beschadigen wat kan leiden tot kleine maagbloedingen en maagzweren. Verder kan het aanleiding geven tot langdurige bloedingen bij verwondingen, buikpijn, misselijkheid, braken en een verstoorde vertering.

Ook paracetamol is gevaarlijk in hoge doses. Bij een overdosis zijn de symptomen misselijkheid, braken, verwardheid en maag- en darmklachten. Dan is medische hulp absoluut nodig.

Ik lees dat je verslaafd bent en daarom zoveel pijnstillers hebt genomen. Maar ik lees ook dat je al 2 weken 'clean' bent. Dus je kan het, nu nog proberen vol te houden en zo geen stunt meer uithalen met die pijnstillers :)
Sterkte met het vechten tegen de 'verslavingsduivel'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bloed wordt heel dun, dus oppassen dat je niet gewond geraakt, of bloed.
Je bloed dood als je nu een auto ongeval zou hebben.
Met kans op blauwe plekken als je ergens druk opzet door het dunne bloed.
Zeker niet goed voor je lever, die moet nu al dat gif weer gaan afbreken, waardoor je hem overbelast.
Dus wees zuinig op andere lever belastende dingen zoals alcohol, vet enz.
Dood zal je niet gaan, maar als je dit regelmatig doet kan je wel een maag of levercrisis krijgen.